2010. február 19., péntek

Bhubaneshwar - elso napok

Bhubaneshwarban a reptéren Manu várt szerencsére, igaz féltem, hogy nem fogom megismerni de sikerült megtalálnom :)
Úgy gondoltam Isztambul után már nem nagyon tudnak meglepni közlekedés szempontjából, de mégis sikerült. Itt akkor is dudálnak ha nem kell, csak megszokásból azért megnyomják :), na jó ez nem egészen igaz. Egy olyan logikát sikerült találnom benne, hogy azért dudálnak, hogy figyelmeztessék a másikat hogy jönnek.Tegnap estére meg is fájdult a fejem a nagy ricsajtól. Itt a KRESZT még anyirra se tartják be mint Isztambulban. A lakáshoz vezető úton, ami egy 2x3 sávos út, nagy meglepetésemre egy motorriksa jött velünk szembe a belső sávon, dudálva, hogy azért tudjuk, hogy ő szembe jön, mert így egyszerűbb volt neki bekanyarodni az adott utcába. Csak lestem.
Ja persze tehenek az úton kóvájognak, de senkinek sem okoz problémát.
A lakás ahol most 2 hétig lakunk, egy 2 vagy 3 szintes lakás fsz-i része. Az egyik szobában az egyesületnél tevékenykedő lányok laknak, név szerint Sonali, Jasminela és Smuti (azt hiszem, de ezzel a névvel bajban vagyok) míg egy másikban vagyunk mi 3an. Van egy konyhánk, ahol a lányok készítenek nekünk kaját, helyi specialitást :). Az első nap Zita, az osztrák lány, meg is szenvedte a dolgokat, ugyanis könnyesre zabálta magát :). Ezek után már nem fűszerezték meg a kajánkat. Tényleg nagyon fincsi, de még nem tudtam megjegyezni a nevüket kivéve a ROTI-t, ami a lepény kenyér...????(Az Indigo-ban ilyet tettek az asztalra). De megígérték, hogy megtanítanak minket főzni :P. A konyha felszereltség szinten nem rossz, van egy gáz tűzhely valamint mosogató is. Nagyon érdekes, hogy nincsenek bútorok, azaz nem fából (vagy ahhoz hasonló dologból) készített 'bútorok' vannak, hanem téglából van építve polc és a konyhában is a munkafelület kőből van.
A fürdőszobánk elég érdekes, van egy pottyantós vécénk és mellette zuhanyzó. A meleg vízet a ház tetején található feketére mázolt konténerből nyerjük, amit a nap folyamán melegít a nap. Nem forró, de le lehet zuhanyozni vele, sőt tegnap elég meleg volt, így jól is esett. De szerencsémre, van angol wc is :D, az egy külön helységben van.
Szmuti, már az első napi vacsinál megjegyezte, hogy nem jó kézzel eszek, mert az indiaiak a bal kezükkel a feneküket törlik ki, és mivel ők általában kézzel esznek ez tényleg problémát jelenthet nekik. Szerencsére beszereztek nekünk kanalat, de próbálok jobb kézzel enni, hátha hamar megtanulum :). A csak kézzel való evést egy kicsit későbbre halasztottam, egyenlőre a nevek és a kaják teljesen lekötik a figyelmemet :). Megkérdeztem Manu-t is, hogy mi a véleménye hogy bal kézzel eszek, ő azt mondta hogy nem gond. Ő egy elég világlátott ember, nem csinál ilyesmiből problémát.
Ugyancsak Szmuti-tól kérdeztem, hogy mi a helyzet a dohányzással és az alkohollal, nagy szemeket meresztett és mondta, hogy a nők nem dohányoznak csak a férfiak és alkoholt nem lehet inni. Manutól is megkérdzetem ugyanezt, neki eltértő volt a véleménye, azt mondta, hogy dohányozhatok, alkoholt meg csak szórakozó helyen fogunk kapni, és ott is csak sört. Kíváncsi vagyok rá, hogy milyen :P. Már meg sem említettem, hogy mennyi pálnikát hoztam magammal, szerintem Szmuti elájult volna :)
Ma vettunk SIM-kártyát, szóval lehet hívni engem, vagy sms-t küldeni :), este meg megyunk a BigMarket-be egy pár cuccott venni (WCpapírt, kis törölközőt, gyümölcsöt....) aztán talán elnézünk a helyi Disco-ba, ami közel van hozzánk. Erre kíváncsi leszek!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése