2010. április 22., csütörtök

2067 - Baba - Water Park


Happy New Year - 2067

Egy hete április 14-én nagy ünnep volt Indiában. Itt Maha Visuba Sankranti a neve, de Punjab-ban például Baisakhi-nak hívják. A hindu naptár szerint ez az itteni Szilveszter. Pontosan Bikram Samwat a naptár neve, ez 56 évvel tart előrébb mint a keresztény naptár. Most 2067-be léptünk át. Nepálban és Bangladesben ez a hivatalos naptár, de Indiában nem. Mi sem akartunk kimaradni a jóból, ezért Manu egy kis kiruccanást szervezett egy közeli faluba. A falu lakosai a hagyomány szerint ilyenkor tűzön járást gyakorolnak.
Számomra nagy meglepetés volt ilyet is látni Indiában, azt hittem csak Afrikában van ilyen. A jelentkezők már egy hete nem ettek semmit, csak vizet ittak. Meg is látszott rajtuk, elég elcsigázottak voltak. Meglepően majdnem az összes fiatal fiú volt, de akadt azért néhány lány is. Miközben a ceremóniamester imát mondott, a kiválasztott ember transzba esett (nem tudom mi alapján történt a kiválasztás :S ), énekelt és az eget bámulta, majd nem sokkal később összeesett. Elég ijesztő volt. De szerencsére ezt nem csinálták meg mindenkivel, csak 1-2 emberrel a sokból, és azokat őket is gyorsan ápolásba vették a többiek. Ajánlom nézzétek meg a kis videót róla.

Ezek után az emberek elvonultak a folyóhoz. Az ottani események végére értünk csak oda. Énekelve vonultak vissza a helyszínre, ahol a többi ember már előkészítette a parázscsíkokat, amin végig kellett fussanak az emberek. A helyszínt elkerítették, mi is csak a kerítés mögül követtük az eseményeket. A helyiek nagyon kíváncsiak voltak, egy csomó fényképet is készítettem róluk, úgy látszik nagyon szeretik ha fényképezik őket pláne ha utána meg is mutatom nekik a képet, hát akkor nagy a boldogság :) És megérkezett a vállalkozó szelleműek kis csoportja! Nagy csinnadratta közepette bevonultak a helyszínre, a ceremóniamester körbevezette őket, aztán usgyéééé!!! és szaladtak is a szépen megvetett parázscsíkokon. Azt hiszem a nagy kábulat után, a parázs hatására egy kicsit magukhoz tértek az emberek, a végén már elég éberen ugrándoztak, sőt akadt olyan is, aki újra bevállalta a futást.

Yoga with Baba!

A múlt héten minden reggel 7.30-tól 8.30ig jóga óránk volt. Összesen csak 3an tartottunk ki, a résztvevők száma napról napra csökkent. Elég alapvető gyakorlatokat tanultunk, elsősorban légző gyarkorlatokat, majd miután a létszám lecsökkent gyomorproblémák miatt, a baba megmutatott egy pár gyakorlatot amit gyomorproblémákra ideális. Én éppen nem voltam a helyzet magaslatán, ugyanis azelőtt nap jól bevacsiztam valami tükörtojásos rotit, az egész napot otthon töltöttem, de végig csináltam a gyakorlatokat. Lehet ezért is, de másnap már jobban voltam. A baba javaslatai jógához: legjobb napfelkeltekor kezdeni, ezt mi 7.30ra tettük (a nap vmikor 6kor kel), pisi-kaki elintézése, és max 1 pohár vízet szabad inni jóga előtt. Az új jóga matracomat használtam, ami nagyon jó :), jó vásár volt! (csak azt nem tudom, hogy fogom hazavinni...hmm!!!)
A baba megígérte, hogy utolsó alkalommal tart egy kis bemutatót. A gyakorlatok nem voltak megerőltetőek, simán végig csináltuk. Viszont ami az után jött, na az volt a meglepetés.
1.gyakorlat: 3-4 pohár vizet fel kellett forraljunk neki. Ezt a gyakorlatot havonta kell elvégezni gyomortisztítás gyanánt. Ez úgy néz ki, hogy meg kell inni a 3-4 pohár vizet, majd visszaöklendezni az egészet. Megrémülve néztünk egymásra, hogy „mi van??”, abban reménykedtem, hogy ezt nekünk nem kell végigcsinálni. Szerencsére, csak bemutató volt, de a baba javasolta, hogy végezzük el legalább 1x havonta.
2.gyakorlat: egy kis locsoló kinézetű edénybe vizet kell tölteni, majd az egyik orrjukba beönteni és a másikon kell kifolyjon a víz. Ezt élőben nem volt szerencsénk végig nézni, elég volt hallgatni.
3.gyakorlat: a baba egy „katétert” dugott az orrába majd a száján húzta ki, miközben ezt huzogatta, elmondta mire is jó ez: kitisztítja az orrüreget. Megdöbbenten néztük, én próbáltam értelmes fejet vágni, de nem tudom mit olvashatott le az arcunkról.

Water Parc experiences!

A vasárnapi program, strand, csúzda szigorúan ruhában! Manuék beszereztek egy kis Suzuki mikróbuszt, amibe 7en férnek el, na ezzel mentünk a élményparkba. A strand nem nagy, összesen 3 medencéjük van, egy csúzdás, 1 hullámmedence és egy kicsi térdig érő vízzel. A strand hátsó részén kerestünk egy árnyékos helyet, lecuccoltunk és mindenki elkezdte vadul bekenni magát napkrémmel, aztán IRÁNY A CSÚZDA!!!
Egyszerűen imádtuk!
A strand supervigyora még az elején megkért minket, hogy ne fürdjünk bikinibe, mert az indiaiaknak ez nem szokványos, de megnyugtattuk, hogy felkészültünk rá és mindenkinél van rövid nadrág meg vmi rövidujjú. Később egy pár fiú merészkedett a területünkre, Chris tel. számát szerették volna megtudni. Nem telt el 2 perc, a supervigyor máris ott volt, és elhajtotta őket :), ő volt a személyes testőrünk! :D

7 megjegyzés:

  1. Sikerült kiszámolnom hogy 2067ben már 83 éves leszek! Akkor most te is öregedtél párat :D:D
    Érdekesek ezek az indiaiak..

    VálaszTörlés
  2. Hihi, ehhez a jógás tisztító gyakorlathoz egyszer nekem is volt szerencsém egy táborban. Mondjuk csak az első kettőhöz :D az orrba-szájba madzag kimaradt :D
    Elsőre tényleg bizarrnak tűnik, de igazán hatásos volt. Persze azóta sem csináltam egyiket sem...

    VálaszTörlés
  3. A gyomor átmosása se nagyon tetszik nekem :), esetleg alkohollal hatásosabb :P, úgy esetleg megy!

    VálaszTörlés
  4. És még nem is beszéltünk a belek átmosásáról :DDD
    De szerintem itt hagyjuk is abba ;-)

    VálaszTörlés
  5. Azt nem tudom hogyan kéne...de májusban jön újra a baba, majd megkérdezem tőle! :P

    VálaszTörlés
  6. Ja, hogy ezt így hívják, én azt hittem, hogy sima rosszullét részeges este után :)

    VálaszTörlés
  7. mindennek kell legyen egy tudományos neve is mint pl. raktáros = logisztikus....stb.

    VálaszTörlés