2010. március 1., hétfő

Puri - Puri

Végre történt ma valami! Ugyanis ma (szombaton) elmentünk a közelben lévő tóhoz, Chilika a neve egy terepszemlére. Ez lesz a terep ahol Eco Turizmust kell fejlesztenünk.
Reggel 7.30ra jöttek értünk, ami nem tűnt éppen egyszerűen kivitelezhetőnek, ugyanis majdnem minden nap 11kor keltünk. Számomra nem okozott problémát mert éjszaka megzabáltak a szúnyogok, így nem aludtam túl sokat. Gondoltam, hogy majd az autóban alszok még egy kicsit, úgyis 2 órát autózunk. Arra nem számítottam, hogy a városon kívül még durvábban vezetnek, így hát gyomorgörcsel ültem és csak lestem, a KRESZről tuti még nem hallottak. Kb. egy óra után megálltunk reggelizni egy kis faluban. Ahogy a fényképen is látszódik (igen, majd feltöltöm őket!!!) egy kicsit elcsodálkoztam az összetűzdelt faleveleken, ugyanis ez volt a 'tányér'. Manu rendelte a kaját, amit Puri-nak hívtak. Ez úgy néz ki, hogy fánkszerű 'kenyér' 4db. Amivel a szádba majszolhatod a szószt, nem tom pontosan mi a neve, de az állaga kb. olyan mint a krumpli főzeléké. Igazi kihívás volt jobb kézzel kajálni, úgy hogy nehogy a ruhámon kössön ki a cucc, de sikerült :D És desszertet is kaptunk, azt hiszem sajtból készült édes golyócskák, az nagyon tuti volt :) Ez mind 10 rúpiáért. Biztos a tányérok hiánya miatt ilyen olcsó :P. És ezek a tányérok egyszer használatos dolgok ám, ha befejezted a kaját, akkor hátul a mosdókagyló mellett(ugyanis kezet kell mosni utána) van egy kis ablak és azon ki kell dobni a tányérodat, és mindjárt a szemétdombonn köt ki, ahol majd komposzt lesz belőle. Nagy nehezen megérkeztünk a tóhoz, ahol lekéstük a nagy hajót, ezért egy bérelt hajóval mentünk az egyik szigetre. A Chilika tavak több pici és egy nagyobb tóból áll. Nagyobb a Velencei tónál de azért kisebb mint a Balaton, és több szigete van, ahol különböző törzsek élnek. Ezeket látogattuk meg. Első utunk egy iskolához vezetett, ahol most hoztak létre egy Eco Klub-ot, ahol a tagok kertészkedhetnek az iskola kertjében. Nagyon aranyosak voltak.
Aztán siettünk át a másik szigetre, csak a csónak nem jött :). Manu azt mondta, hogy majd 1 óra múlva jön, ezért elmentünk sétálni, aztán csörgött a telefon, hogy menjünk gyorsan, mert itt a csónak. Hát rohantunk, mert a köv. csak 5kor ment. De szerencsére elértük. Felpréseltük magunkat a csónakra, sok ember kis helyen is elfér elv alapján, kb. egymás hegyén-hátán utaztunk, de úton voltunk a következő állomás felé. A következő szigeten, egy falu női lakosaiból álló csoportosulást látogattuk meg. Az Egyesület támogatásával ráktenyésztéssel foglalkoznak. Egy kis házikóban volt a megbeszélés. Rajtunk kívül kb. 14 helyi nő, különböző életkorúak. Kb. 15 perc alatt be lettünk mutatva nekik, és örömük jeléül a HOLI ünnepre való tekintettel jól be is kentek minket festék porral. De a számban is azt éreztem, úgy hogy ezzel foglalatoskodtam, miközben oriya nyelven elkezdtek 'vitatkozni' Manuval valamiről. Több mint egy órán keresztül ment a vitatkozás, igazából nem tudom, hogy vitatkoztak-e vagy csak beszélgettek, de nálunk ez inkább veszekedés lenne.. Aztán mindenki örült mindenkinek és mentünk is vissza a partra. Meglátogattuk a helyi éttermet, kezdtem is már éhes lenni, mert reggel óta nem nagyon ettünk. Manu rendelt is nekünk rákot és garnélarákot. Bátor voltam és megkóstolam! A garnélarák jó volt, viszont a rák...hát nem igazán jött be, h a páncélját el kell ropogtatni, az valahogy idegen volt nekem. Desszertként Lassi-t ittunk, ami egy nagyon fincsi joghurból-tejből készült üdítő.
Aztán elindultunk haza fele. Nagy örömömre bementünk Puri-ba, hogy egy kicsit szétnézzünk, és lám ott volt a TENGER :D. Gyorsan le is csekkoltuk, hogy milyen és nagggyon jó meleg volt a víz. A part végig tele volt emberrel, ott ücsörögtek, de fürödni nem nagyon szoktak (mármint a tengerben). Manu azt mondta, hogy reggel lehet fürödni, mert nincsenek sokan, meg talán este, de egyébként nem strandolnak az emberek (megértem, így is elég barnák :) ) Valamikor megyünk majd pár napra, már alig várom :). A templomig nem jutottunk el, viszont láttunk helyette egy másik szent helyet, ez is lent van a parton. Sajnos nem tudom a nevét, de 'menyország kapuja' jellegű neve van. Az a lényeg, hogy ha a halottakat ott égetik el, akkor az a menyországba jut. Láttunk is egy pár mágját. Manu mesélte, hogy az anyukája meghalt pár éve, és akkor őt is ide hozták, elégették, aztán a tengerbe szórták a hamvait.
Ez volt a szombat, most pihenünk, aztán hétfőn HOLI-t ünneplünk!